Збільшити розмір шрифту Одесский форум

Ананьївський відділ державної виконавчої служби у Подільському районі Одеської області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса)

ГРАФІК РОБОТИ "гарячих ліній"       048 63 4-03-06;    048 63 4-03-18

 

понеділок - четвер: з 08.00 до 17.00

пятниця з 08.00 до 15.45

обідня перева з 12.00 до 12.45

 

ПРОИЙОМ ГРОМАДЯН У РЕЖИМІ ВІДЕОКОНФЕРЕНЦЗВ*ЯЗКУ   за посиланням: https://join.skype.com/invite/MRCIkaveo8ch

 

понеділок - четвер: з 08.00 до 17.00

пятниця з 08.00 до 15.45

 

обідня перева з 12.00 до 12.45

 

Структура

Ананьївського  відділу державної виконавчої служби у Подільському районі Одеської області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса)

 

Посада

ПІБ

Адреса

Дні прийому

№ телефону та адреса електронної пошти

В.о. начальника відділу

Косенко Тетяна Миколаївна

 

 

 

66400, м.Ананьїв, вул.В.Виноградова, 12 А

Четвер з 9.00 до 12.00

04863-4-03-06

info@an.od.dvs.gov.ua

Спеціаліст відділу

Носкова Олена Сергіївна

-

04863-4-03-18

info@an.od.dvs.gov.ua

Провідний спеціаліст відділу

Листопад Наталія Миколаївна

-

04863-4-03-97

info@an.od.dvs.gov.ua

Провідний документознавець відділу

Світлицька Світлана Вікторівна

-

04863-4-03-18

info@an.od.dvs.gov.ua

 

 

 

Графік особистого прийому громадян

у Ананьївському  відділі державної виконавчої служби у Подільському районі Одеської області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса)

 

 

№ п/п

Прізвище, ім’я та по батькові

Посада

Час роботи

1.

Косенко Тетяна Миколаївна

В.о. начальника відділу

Четверг

з 9.00 до 12.00

 

Графік роботи громадської приймальні

у Ананьївському  відділі державної виконавчої служби у Подільському районі Одеської області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса)

 

День прийому

Прізвище, ім’я та по батькові

Посада

Час роботи

Понеділок-четвер

Косенко Тетяна Миколаївна

В.о. начальника відділу

З 8.00 до 17.00

Обідня перерва з 12.00 до 12.45

 

ГРАФІК ПРИЙОМУ НАЧАЛЬНИКА ПІВДЕННОГО МІЖРЕГІОНАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ МІНІСТЕРСТВА ЮСТИЦІЇ (М. ОДЕСА)

https://just.odessa.gov.ua/?view=cat&category=36

Реквізити 

Депозитний рахунок:
рах. № UA678201720355259034200700322, одержувач – Ананьївський В ДВС ПМУМЮ (м. Одеса), код ЄДРПОУ 34280805, банк одержувача – Державна казначейська служба України (м. Київ), МФО 820172
 
 
Рахунок для зарахування авансових внесків:
рах. № UA608201720355149034200700322, одержувач – Ананьївський В ДВС ПМУМЮ (м. Одеса), код ЄДРПОУ 34280805, банк одержувача – Державна казначейська служба України (м. Київ), МФО 820172

 

 

Контакти   

Ананьївський відділ державної виконавчої служби у Подільському районі Одеської області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса) 

Поштова адреса: м. Ананьїв, вул. В.Виноградова, буд. 12, 66400

e-mail: info@an.od.dvs.gov.ua

Телефон: ,   4-03-06, 4-03-18, 4-03-97.

 

Графік роботи:

 

Понеділок – четвер: з 08:00 до 17:00

П’ятниця: з 08:00 до 15:45

Обідня перерва: з 12:00 до 12:45

 

В.О. НЧАЛЬНИКА ВІДДІЛУ

Косенко Тетяна Миколаївна  (048) 63-4-03-09

 

ДЕРЖАВНИЙ ВИКОНАВЕЦЬ

Косенко Тетяна Миколаївна (048) 63-4-03-06

 

ПРОВІДНИЙ СПЕЦІАЛІСТ ВІДДІЛУ

Листопад Наталія Миколаївна (048) 63-4-03-97

 

СПЕЦІАЛІСТ ВІДДІЛУ

Носкова Олена Сергіївна   (048) 63-4-03-18

 

ПРОВІДНИЙ ДОКУМЕНТОЗНАВЕЦЬ ВІДДІЛУ

Світлицька Світлана Вікторівна (048) 63-4-03-18

 

Ананьївський  відділ державної виконавчої служби у Подільському районі Одеської області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса) інформує про те, що під час дії воєнного стану примусове виконання рішень, місцем виконання яких є Херсонська область, здійснює відділ примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Кіровоградській області Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Дніпро).

 

ДИСЛОКАЦІЯ ДІЛЬНИЦЬ АНАНЬЇВСЬКОГО В ДВС У ПОДІЛЬСЬКОМУ РАЙОНІ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ ПМУМЮ (м. Одеса)

 

         
      ЗАТВЕРДЖЕНО                                                                                                                 Наказом Південного  міжрегіонального                                                    управління Міністерства юстиції (м. Одеса)                                               від ______________________ № _________                                                                                                                          
Дислокація дільниць Ананьївського відділу державної виконавчої служби у Подільському районі Одеської області області  Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса)  
         
Назва відділу державної виконавчої служби Найменування району, в якому розташовано відділ державної виконавчої служби Об'єднанні територіальні громади Перелік населених пунктів  Кодифікатор
Ананьївський відділ державної виконавчої служби у Подільському районі Одеської області області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) Подільський район Ананьївська  ТГ м. Ананьїв UA51120010010049617
с.Амури UA51120010020011800
с. Ананьїв  UA51120010030018173
с. Байтали UA51120010040036042
с. Благодатне UA51120010050080978
с. Бондарі UA51120010060015653
с. Боярка UA51120010070039177
с. Великобоярка UA51120010080081502
с. Вербове UA51120010090038644
с. Гандрабури UA51120010100047673
с. Дружелюбівка UA51120010110037141
с. Жеребкове UA51120010120054827
с. Калини UA51120010130080813
с. Козаче UA51120010140054420
с. Коханівка UA51120010150072851
с. Кохівка UA51120010160091037
с. Михайлівка UA51120010170026897
с. Новогеоргіївка UA51120010180095902
с. Новодачне UA51120010190096698
с. Новоіванівка UA51120010200043805
с. Новоолександрівка UA51120010210057588
с. Новоселівка UA51120010220099374
с. Пасицели UA51120010230069859
с. Романівка UA51120010240065846
с. Селиванівка UA51120010250021721
с. Струтинка UA51120010260026199
с. Точилове UA51120010270078310
с. Шевченкове UA51120010280098502
с. Шелехове UA51120010290044795
с. Шимкове UA51120010300085080
Долинська ТГ  с. Гребенюка  UA51120050020056114
с. Григорівка  UA51120050030050253
с. Долинське  UA51120050010053289
с. Канцурове  UA51120050040089476
с. Красне  UA51120050050069047
с. Олександрівка  UA51120050060081842
с. Трудолюбівка  UA51120050070052146
с. Флоринське  UA51120050080072979
         
         

 

 

 

     

ГАРЯЧІ НОВИНИ

Інформація про тимчасове обслуговування терторії відділів ДВС у Волноваському та Мангушському районах Донецької області

Інформація про тимчасове обслуговування території відділів ДВС у Старобільському, Щастинському, Сватівському районах Луганської області

Інформація про тимчасове обслуговування відділів ДВС у Бердянському, Василівському, Мелітопольському та Пологівському районах Запорізької області

ДО УВАГИ ГРОМАДЯН!

Під час дії воєнного стану примусове виконання рішень, місцем виконання яких є Херсонська область, здійснює відділ примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Кіровоградській області Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Дніпро).

Під час дії воєнного стану примусове виконання рішень, місцем виконання яких є територія, на яку поширюється компетенція Снігурівського відділу державної виконавчої служби у Баштанському районі Миколаївської області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса), здійснює Первомайський відділ державної виконавчої служби у Первомайському районі Миколаївської області Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса).

З 20.06.2022 року місцем розташування відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Луганській області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) є адреса: 28008, Кіровоградська область, місто Олександрія, вулиця 6-го Грудня, будинок 138.

З 20.06.2022 року місцем розташування відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Донецькій області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) є адреса: 25006, Кіровоградська область, місто Кропивницький, вулиця Преображенська, будинок 2.

Міністерство юстиції України наказом від 14.07.2022 № 2932/5 «Про визначення органу державної виконавчої служби, який здійснюватиме примусове виконання рішень» визначило, що під час дії воєнного стану примусове виконання рішень, місцем виконання яких є Автономна Республіка Крим та місто Севастополь здійснює відділ примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Кіровоградській області Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Дніпро).

новини

ІНФОРМУВАННЯ  НАСЕЛЕННЯ  АНАНЬЇВСЬКОГО РАЙОНУ ПРО РОБОТУ В ОРГАНАХ ЮСТИЦІЇ

 

ДО ВІДОМА ГРОМАДЯН ПРО РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ВИКОНАННЯ СУДОВИХ ТА ІНШИХ РІШЕНЬ. ГОЛОВНІ ЗМІНИ У ВИКОНАВЧОМУ ПРОВАДЖЕННІ. 

 

ПРОВЕДЕНО ПРЕЗЕНТАЦІЮ «КАР’ЄРА ЮРИСТА В ОРГАНАХ ЮСТИЦІЇ» УЧНЯМ  НВК "Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-ліцей".    

 

СТАТТЯ  НА ТЕМУ "ВИКОНАННЯ РІШЕНЬ ЩОДО СТЯГНЕННЯ АЛІМЕНТІВ".

 

СПІЛЬНА НАРАДА  З ПРЕДСТАВНИКАМИ АНАЬНЇВСЬКОГО ВІДДІЛЕННЯ ПОЛІЦІЇ  ПОДІЛЬСЬКОГО ВІДДІЛУ ПОЛІЦІЇ ГУНП В ОДЕСЬКІЙ ОБЛАСТІ. 

 

                                                                                УВАГА!!!!!

На виконання доручення Департаменту державної виконавчої служби  Міністерства юстиції України від 12.12.2018 року № 1503/20.5.1/32-18  Ананьївський районний відділ державної виконавчої служби інформує про те, що боржники можуть ознайомитись з переліком вакансій на офіційному веб-сайті Державної служби зайнятості України за посиланням  http://www.dcz.gov.ua/uzerSearch/vacancy або  безпосередньо в центрі зайнятості.

 

ГАРЯЧІ ТЕЛЕФОННІ ЛІНІЇ МІН’ЮСТУ

044 364 23 93 – єдиний багатоканальний телефонний номер Міністерства юстиції України (call-центр, понеділок-четвер з 09:00 до 18:00, п’ятниця та передсвяткові дні з 09:00 до 16:45, callcentre@minjust.gov.ua)

 

0 800 213 103 – єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги (цілодобово та безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів у межах України)

 

044 481 05 13 - телефонна лінія Управління з питань запобігання та виявлення корупції Міністерства юстиції України (zapkor@minjust.gov.ua)

vykryvach@minjust.gov.ua – електронна поштова скринька  для повідомлень викривача про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень

 

044 237 09 96 – гаряча лінія Колегії з розгляду скарг у сфері державної реєстрації (понеділок-четвер з 09:00 до 18:00, п’ятниця та передсвяткові дні з 09:00 до 16:45, обідня перерва з 13:00 до 13:45)

 

Найпоширеніші запитання


 

Закон України "Про звернення громадян"

можна знайти за посиланням https://just.odessa.gov.ua/?view=cat&category=31  

 

ШАНОВНІ ГРОМАДЯНИ!

 

       На виконання пункту 19 протоколу № 2 від 10.03.2020 позачергового засідання Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій «Про стан забезпечення санітарно-епідеміологічного благополуччя населення України та заходів стосовно стабілізації епідемічної ситуації, спричиненої коронавірусом COVID-19» Ананьївським районним відділом державної виконавчої служби Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) скасовано проведення прийому громадян до особливого розпорядження.

      

На час скасування прийому пропонуємо звертатись до відділу письмово за поштовою (66401, м. Ананьїв, вул. Виноградова Вані, 12) або електронною (info@an.od.dvs.gov.ua) адресами, а також за телефонами:

 (04863) 4-03-18, (04863) 4-03-06, (04863) 4-03-09

 

Просимо вибачення за вимушені тимчасові незручності!

 

 

 

СТАТТЯ 40 ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА НЕ СПЛАТУ АЛІМЕНТІВ

http://just.odessa.gov.ua/files/upload/files/st%2040.pdf

 

 

ЯКІ РІШЕННЯ ПІДЛЯГАЮТЬ ПРИМУСОВОМУ ВИКОНАННЮ?

Примусовому виконанню підлягають рішення на підставі таких виконавчих документів:

1) виконавчих листів та наказів, що видаються судами у передбачених законом випадках на підставі судових рішень, рішень третейського суду, рішень міжнародного комерційного арбітражу, рішень іноземних судів та на інших підставах, визначених законом або міжнародним договором України;

1-1) судові накази;

2) ухвал, постанов судів у цивільних, господарських, адміністративних справах, справах про адміністративні правопорушення, кримінальних провадженнях у випадках, передбачених законом;

3) виконавчих написів нотаріусів;

4) посвідчень комісій по трудових спорах, що видаються на підставі відповідних рішень таких комісій;

5) постанов державних виконавців про стягнення виконавчого збору, постанов державних виконавців чи приватних виконавців про стягнення витрат виконавчого провадження, про накладення штрафу, постанов приватних виконавців про стягнення основної винагороди;

6) постанов органів (посадових осіб), уповноважених розглядати справи про адміністративні правопорушення у випадках, передбачених законом;

7) рішень інших державних органів та рішень Національного банку України, які законом визнані виконавчими документами;

8) рішень Європейського суду з прав людини з урахуванням особливостей, передбачених Законом України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини", а також рішень інших міжнародних юрисдикційних органів у випадках, передбачених міжнародним договором України;

9) рішень (постанов) суб’єктів державного фінансового моніторингу (їх уповноважених посадових осіб), якщо їх виконання за законом покладено на органи та осіб, які здійснюють примусове виконання рішень.

 

ЯКИЙ ПОРЯДОК ПРИМУСОВОГО ВИКОНАННЯ РІШЕННЯ СУДУ?

Якщо боржник відмовляється виконувати рішення добровільно, необхідно:

 

  1. Звернутися до суду, який розглядав справу, із заявою про видачу виконавчого листа. 

    Виконавчий лист обов’язково має містити
  • назву і дату видачі документа, найменування органу, прізвище, ім’я, по батькові та посаду посадової особи, яка його видала;
  • дату прийняття і номер рішення, згідно з яким видано документ;
  • повне найменування стягувача та боржника, їх місцезнаходження, дату народження боржника - фізичної особи;
  • реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта;
  • резолютивну частину рішення, що передбачає заходи примусового виконання рішень;
  • дату набрання рішенням законної сили (крім рішень, що підлягають негайному виконанню);
  • строк пред’явлення рішення до виконання.

 

  1. Написати заяву про примусове стягнення коштів із боржника та звернутися із заявою до державної виконавчої служби або приватного виконавця, який знаходиться:

- за місцем проживання/перебування або роботи боржника.

- за місцем знаходження майна боржника.

 

Важливо: виконавчий лист може бути пред’явлений до примусового виконання протягом трьох років.

 

  1. 3. Грошові суми, стягнуті з боржника (у тому числі одержані від реалізації майна боржника), зараховуються на відповідний рахунок органу державної виконавчої служби чи рахунок приватного виконавця.

 

За письмовою заявою стягувача - фізичної особи стягнуті грошові суми перераховуються виконавцем на зазначений стягувачем рахунок у банку або іншій фінансовій установі чи надсилаються на адресу стягувача поштовим переказом, що здійснюється за його рахунок, крім переказу аліментних сум.

 

ЯКІ ОРГАНИ ЗДІЙСНЮЮТЬ ПРИМУСОВЕ ВИКОНАННЯ РІШЕНЬ СУДУ?

Примусове виконання судових рішень і рішень інших органів (посадових осіб) покладається на:

  • органи державної виконавчої служби
  • приватних виконавців.

 

Приватні виконавці здійснюють примусове виконання УСІХ РІШЕНЬ, ОКРІМ рішень:

  • про відібрання і передання дитини, встановлення побачення з нею або усунення перешкод у побаченні з дитиною;
  • за якими боржником є держава, державні органи, Національний банк України, органи місцевого самоврядування;
  • за якими боржником є юридична особа, примусова реалізація майна якої заборонена відповідно до закону;
  • за якими стягувачами є держава, державні органи;
  • адміністративних судів та рішень Європейського суду з прав людини;
  • які передбачають вчинення дій щодо майна державної чи комунальної власності;
  • про виселення та вселення фізичних осіб;
  • за якими боржниками є діти або фізичні особи, які визнані недієздатними чи цивільна дієздатність яких обмежена;

про конфіскацію майна.

 

 

Стаття 6. Виконання рішень іншими органами та установами

 

1. У випадках, передбачених законом, рішення щодо стягнення майна та коштів виконуються податковими органами, а рішення щодо стягнення коштів — банками та іншими фінансовими установами.

2. Рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

3. У випадках, передбачених законом, рішення можуть виконуватися іншими органами.

4. Органи та установи, зазначені в частинах першій — третій статті 6 ЗУ «Про виконавче провадження», не є органами примусового виконання.

 

 

Стаття 7 Закону України «Про виконавче провадження». Добровільне виконання рішень про стягнення періодичних платежів

Стаття 7 Закону України «Про виконавче провадження» досить деталізовано визначає передбачену можливість стягувача самостійно направляти виконавчий документ про стягнення періодичних платежів безпосередньо до осіб, які виплачують боржнику заробітну плату, пенсію, стипендію та інші доходи.

Є необхідність лише в поясненні, щодо яких справ видається виконавчий документ про стягнення періодичних платежів.

Видається виконавчий лист про стягнення періодичних платежів у справах:

  • про стягнення аліментів;
  • про відшкодування шкоди, заподіяної каліцтвом чи іншим ушкодженням здоров'я, втратою годувальника тощо;
  • про відшкодування шкоди, заподіяної іншим ушкодженням здоров'я;
  • про відшкодування шкоди, заподіяної втратою годувальника тощо.

 

Стаття 8 Закону України «Про виконавче провадження». Автоматизована система виконавчого провадження

Згідно з пунктом 2 «Положення про автоматизовану систему виконавчого провадження», автоматизована система виконавчого провадження, це комп'ютерна програма, що забезпечує збирання, зберігання, облік, пошук, узагальнення, надання відомостей про виконавче провадження, формування Єдиного реєстру боржників і захист від несанкціонованого доступу.

Реєстрація виконавчих документів, документів виконавчого провадження, фіксування виконавчих дій здійснюється в автоматизованій системі виконавчого провадження, порядок функціонування якої визначається Міністерством юстиції України.

Вільний та безоплатний доступ до інформації автоматизованої системи виконавчого провадження забезпечує Міністерство юстиції України у мережі Інтернет на своєму офіційному веб-сайті з можливістю перегляду, пошуку, копіювання та роздрукування інформації, на основі поширених веб-оглядачів та редакторів, без необхідності застосування спеціально створених для цього технологічних та програмних засобів, без обмежень та цілодобово.

Рішення виконавців та посадових осіб органів державної виконавчої служби виготовляються за допомогою автоматизованої системи виконавчого провадження.

У разі тимчасової відсутності доступу до автоматизованої системи допускається виготовлення документів на паперових носіях з подальшим обов’язковим внесенням їх до автоматизованої системи не пізніше наступного робочого дня після відновлення її роботи.

 

Стаття 9 Закону України «Про виконавче провадження»  Єдиний реєстр боржників

Реєстр боржників утворено відповідно до Закону України «Про виконавче провадження» та Положення «Про автоматизовану систему виконавчого провадження».

Єдиний реєстр боржників, це систематизована база даних про боржників, що є складовою автоматизованої системи виконавчого провадження України та ведеться з метою оприлюднення в режимі реального часу інформації про невиконані майнові зобов'язання боржників та запобігання відчуженню боржниками майна.

Відомості про боржника вносяться до Єдиного реєстру боржників одночасно з винесенням постанови про відкриття виконавчого провадження.

Єдиний реєстр боржників містить такі відомості:

  • прізвище, ім'я, по батькові (за наявності), дата народження боржника — фізичної особи або найменування, ідентифікаційний код юридичної особи у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань боржника — юридичної особи;
  • найменування органу або прізвище, ім'я, по батькові та посада посадової особи, яка видала виконавчий документ;
  • найменування органу державної виконавчої служби або прізвище, ім'я, по батькові приватного виконавця, номер засобу зв'язку та адреса електронної пошти виконавця;
  • номер виконавчого провадження;
  • категорія стягнення (аліменти, штраф тощо).

Відомості про боржника виключаються з Єдиного реєстру боржників одночасно з винесенням постанови про закінчення виконавчого провадження, повернення виконавчого документа стягувачу, повернення виконавчого документа до суду, чи в день встановлення виконавцем факту відсутності заборгованості за виконавчими документами про стягнення періодичних платежів.

Пошук інформації через веб-сайт Єдиного реєстру здійснюється за такими реквізитами, як прізвище, ім'я, по батькові (за його наявності), число, місяць, рік народження боржника — фізичної особи, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності).

 

Строки пред’явлення виконавчих документів до виконання передбачені статтею 12 Закону України «Про виконавче провадження»

 

Строки пред’явлення виконавчих документів до виконання передбачені статтею 12 Закону України «Про виконавче провадження», відповідно до якої виконавчі документи можуть бути пред’явлені до виконання у такі строки:

  • посвідчення комісій по трудових спорах, постанови судів у справах про адміністративні правопорушення та постанови органів (посадових осіб), уповноважених розглядати справи про адміністративні правопорушення, – протягом трьох місяців;
  • інші виконавчі документи – протягом трьох років, якщо інше не передбачено законом.

Зазначені вище строки встановлюються для:

  • виконання судових рішень – із наступного дня після набрання рішенням законної сили чи закінчення строку, встановленого у разі відстрочки чи розстрочки виконання рішення;
  • в разі якщо судове рішення підлягає негайному виконанню, – з наступного дня після його постановлення;
  • виконання рішень комісій по трудових спорах – із дня видачі посвідчення на примусове виконання рішення;
  • інших виконавчих документів – із наступного дня після набрання ними юридичної сили, якщо інше не передбачено законом.

 

Якщо строк пред’явлення виконавчого документа для примусового виконання закінчився, то державний виконавець відмовляє у відкритті виконавчого провадження, про що виносить відповідну постанову.

Стягувач, який пропустив строк пред’явлення виконавчого документа до виконання, має право звернутись із заявою про поновлення пропущеного строку до суду, який видав відповідний документ, або до суду за місцем виконання.

 

Стаття 13. Строки прийняття рішень виконавцями та вчинення виконавчих дій

1. Під час здійснення виконавчого провадження виконавець вчиняє виконавчі дії та приймає рішення шляхом винесення постанов, попереджень, внесення подань, складення актів та протоколів, надання доручень, розпоряджень, вимог, подання запитів, заяв, повідомлень або інших процесуальних документів у випадках, передбачених цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

2. Арешт на майно (кошти) накладається не пізніше наступного робочого дня після його виявлення, крім випадку, передбаченого частиною сьомою статті 26 цього Закону.

3. Платіжні вимоги на примусове списання коштів надсилаються не пізніше наступного робочого дня після накладення арешту та в подальшому не пізніше наступного робочого дня з дня отримання інформації про наявність коштів на рахунках.

4. Опис та арешт майна здійснюються не пізніш як на п’ятий робочий день з дня отримання інформації про його місцезнаходження. У разі виявлення майна виконавцем під час проведення перевірки майнового стану боржника за місцем проживання (перебування) фізичної особи та місцезнаходженням юридичної особи здійснюються опис та арешт цього майна.

5. Постанова про зняття арешту виноситься виконавцем не пізніше наступного робочого дня після надходження до нього документів, що підтверджують наявність підстав, передбачених частиною четвертою статті 59 цього Закону, та надсилається в той самий день органу (установі), якому була надіслана для виконання постанова про накладення арешту на майно боржника.

За порушення строків прийняття рішень та вчинення виконавчих дій виконавці несуть відповідальність в порядку, встановленому законом.

Порушення строків прийняття рішень та вчинення виконавчих дій виконавцями не є підставою для скасування такого рішення чи виконавчої дії, крім випадків, коли вони були прийняті або вчинені з порушенням процедури, передбаченої цим Законом.

Стаття 15 Закону України «Про виконавче провадження».

Сторони виконавчого провадження

 

Стягувач та боржник – фізичні або юридичні особи, стосовно яких згідно з виконавчим документом має бути відповідно здійснено захист (поновлення) порушеного законного права чи інтересу та забезпечення виконання покладеного рішенням уповноваженого органу обов’язків (вчинення певних дій або утримання від їх вчинення).

Стягувач – це особа, яка за наявності належного виконавчого документа, виданого на її користь чи в її інтересах, звернулась до державного виконавця із заявою за захистом своїх прав або охоронюваних законом інтересів.

Боржником є особа, яка зобов’язана відповідати за виконавчим документом внаслідок заяви стягувача, в інших, визначених законом, випадках шляхом вчинення певних дій (передати майно, виконати інші обов’язки, передбачені рішенням) або утримання від їх вчинення.

Кожна із сторін має матеріально-правову чи іншу заінтересованість у виконанні певного рішення і бере участь у процесі від свого імені.

На боржника поширюється матеріально-правова дія виконавчого документа щодо сплати виконавчого збору та компенсації витрат на здійснення виконавчих дій.

Передбачено можливість участі у виконавчому провадженні кількох стягувачів або боржників.

У разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження (у разі смерті фізичної особи, припинення юридичної особи, а також в інших випадках заміни сторони у виконавчому провадженні), якщо правовідносини допускають правонаступництво, державний виконавець за заявою сторони, а також сама заінтересована сторона мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони виконавчого провадження її правонаступником.

Суд у десятиденний строк розглядає це питання у судовому засіданні з повідомленням сторін та заінтересованих осіб. Неявка сторін та інших осіб не є перешкодою для вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження.

На підставі постановленої судом ухвали державний виконавець своєю постановою, яка затверджується начальником відділу, якому безпосередньо підпорядкований державний виконавець, замінює сторону виконавчого провадження. Ухвала суду та постанова державного виконавця долучаються до виконавчого документа при його направленні за належністю або поверненні його стягувачу чи до суду.

Правонаступництво можливе на всіх стадіях виконавчого провадження — з моменту відкриття виконавчого провадження до його закінчення.

Після заміни вибулої сторони виконавчого провадження її правонаступником державний виконавець продовжує виконання виконавчого провадження в порядку, встановленому цим Законом.

Якщо сторона виконавчого провадження змінила найменування без процедури реорганізації (для юридичної особи) або прізвище, ім'я чи по батькові (для фізичної особи) державний виконавець за наявності підтверджуючих документів (про внесення змін до установчих документів, довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців, довідки органу державної реєстрації актів цивільного стану, паспорта) своєю постановою, яка затверджується начальником відділу, якому безпосередньо підпорядкований державний виконавець, змінює назву сторони виконавчого провадження.

Така постанова державного виконавця приєднується до виконавчого документу при його направленні за належністю або поверненні його стягувачу чи до суду.

Стаття 16 Закону України «Про виконавче провадження». Представництво сторін у виконавчому провадженні

Сторони виконавчого провадження можуть реалізовувати свої права і обов'язки у виконавчому провадженні самостійно або через представників.

При цьому, особиста участь фізичної особи у виконавчому провадженні не позбавляє її права мати представника, крім випадку, коли боржник згідно з рішенням суду зобов'язаний вчинити певні дії особисто.

Повноваження представника сторони виконавчого провадження — фізичної особи повинні бути підтверджені нотаріально посвідченою довіреністю.

Від імені юридичної особи — сторони виконавчого провадження, довіреність представнику може бути видана керівником юридичної особи, або іншою особою,якій статутними, або іншими документами надано повноваження на надання довіреностей на представлення інтересів юридичної особи.

В цьому випадку нотаріальне посвідчення довіреності не потрібне.

Довіреність скріплюється печаткою юридичної особи і підписується особою, яка видала довіреність.

У разі, якщо юридичну особу представляє її керівник, його повноваження мають бути підтверджені документом про призначення його керівником юридичної особи.

Фізична особа може бути визнана судом безвісно відсутньою, якщо протягом одного року в місці її постійного проживання немає відомостей про місце її перебування.

На підставі рішення суду про визнання фізичної особи безвісно відсутньою нотаріус за останнім місцем її проживання описує належне їй майно та встановлює над ним опіку.

За заявою заінтересованої особи або органу опіки та піклування над майном фізичної особи, місце перебування якої невідоме, опіка може бути встановлена нотаріусом до ухвалення судом рішення про визнання її безвісно відсутньою.

Опікун над майном фізичної особи, яка визнана безвісно відсутньою, або фізичної особи, місце перебування якої невідоме, приймає виконання цивільних обов'язків на її користь, погашає за рахунок її майна борги, управляє цим майном в її інтересах.

У разі якщо стороною виконавчого провадження є особа, визнана судом безвісно відсутньою, державний виконавець своєю постановою залучає до участі у виконавчому провадженні особу, яка є опікуном її майна.

 

Стаття 17 Закону України «Про виконавче провадження». Особи, які не можуть бути представниками у виконавчому провадженні

Відповідно до статті 17 Закону України «Про виконавче провадження» представниками у виконавчому провадженні не можуть бути:

  • особи, які не мають повної цивільної дієздатності;
  • судді, слідчі, прокурори, працівники підрозділів, які провадять оперативно-розшукову діяльність, експерти, спеціалісти, перекладачі, суб’єкти оціночної діяльності — суб’єкти господарювання, які діють як учасники цього виконавчого провадження, виконавці та помічники приватних виконавців, крім випадків, коли вони діють як законні представники або уповноважені особи відповідного органу, що є стороною виконавчого провадження;
  • інші особи, які відповідно до закону не можуть здійснювати представництво.

 

Так, до осіб, які взагалі не можуть бути представниками в суді, належать малолітні та неповнолітні. Це випливає з того, що вони самі повинні мати законних представників.

Однак з даного правила є винятки. У разі реєстрації шлюбу фізичної особи, яка не досягла повноліття, вона набуває повної цивільної дієздатності з моменту реєстрації шлюбу.

Kрім того, Цивільним кодексом встановлені випадки надання повної цивільної дієздатності.

Повна цивільна дієздатність може бути надана фізичній особі, яка досягла шістнадцяти років і працює за трудовим договором, а також неповнолітній особі, яка записана матір'ю або батьком дитини.

Повна цивільна дієздатність може бути надана фізичній особі, яка досягла шістнадцяти років і яка бажає займатися підприємницькою діяльністю (у цьому разі фізична особа набуває повної цивільної дієздатності з моменту державної реєстрації її як підприємця).

Щодо неможливості представництва у виконавчому провадженні інших осіб, то певні обмеження мають встановлюватися виключно законом.

Стаття 18 Закону України «Про виконавче провадження». Обов’язки і права виконавців, обов’язковість вимог виконавців

Одним із прав виконавця є право накладати стягнення у вигляді штрафу на фізичних, юридичних та посадових осіб у випадках, передбачених цим Законом.

Так, у разі невиконання без поважних причин у встановлений виконавцем строк рішення, що зобов'язує боржника виконати певні дії, та рішення про поновлення на роботі державний виконавець виносить постанову про накладення штрафу на боржника та встановлює новий строк виконання.

У постанові про накладення на боржника штрафу виконавець зазначає норму закону, якою передбачена відповідальність боржника, зміст вчинених боржником дій, суму штрафу.

У разі повторного невиконання рішення боржником без поважних причин державний виконавець у тому ж порядку накладає на нього штраф у подвійному розмірі та звертається до правоохоронних органів з поданням (повідомленням) про притягнення боржника до кримінальної відповідальності відповідно до закону.

Зазначений штраф не є адміністративним стягненням, а санкцією за невиконання зазначених в статті 75 Закону України «Про виконавче провадження» вимог державного виконавця при виконанні судового рішення. Тому положення пункту 2 частини 1 статті 18 Кодексу адміністративного судочинства України на вказані постанови державного виконавця не поширюються.

Право державного виконавця залучати у встановленому порядку до провадження виконавчих дій працівників Національної поліції України, крім Закону України «Про виконавче провадження» , також врегульовано Інструкцією про порядок взаємодії органів внутрішніх справ України та органів державної виконавчої служби при примусовому виконанні рішень судів та інших органів (посадових осіб).

Так, працівники Національної поліції у разі необхідності залучаються державними виконавцями для охорони громадського порядку до проведення виконавчих дій при виконанні рішень судів та інших органів (посадових осіб) у випадках:

  • примусового входження до приміщень та сховищ боржників — юридичних осіб у разі відмови державному виконавцю у добровільному допуску до них;
  • примусового входження до житла чи іншого володіння боржника — фізичної особи за рішенням суду, у разі відмови державному виконавцю у добровільному допуску до них;
  • арешту й опису майна боржників, його вилучення;
  • вселення та виселення;
  • розшуку у виконавчому провадженні громадянина-боржника, дитини за ухвалою суду або транспортних засобів боржника за постановою державного виконавця;
  • при проведенні інших виконавчих дій, передбачених цим Законом.

 

Працівники Національної поліції здійснюють привід боржників, у разі нез'явлення їх без поважних причин на виклик державного виконавця до органів державної виконавчої служби за постановами державних виконавців.

Право виконавця у разі ухилення боржника від виконання зобов'язань, покладених на нього рішенням, звертатися до суду за встановленням тимчасового обмеження у праві виїзду боржника-фізичної особи або керівника боржника-юридичної особи за межі України — до виконання зобов'язань за рішенням, викликане тим, що виїзд боржника за межі України, в тому числі на постійне місце проживання, є одним із способів ухилення від виконання своїх зобов'язань.

Виконавець не пізніше наступного дня після надходження ухвали суду про тимчасове обмеження особи (боржника) у праві виїзду за межі України до виконання нею своїх зобов'язань направляє засвідчену судом копію цієї ухвали для виконання до Адміністрації Державної прикордонної служби України, згідно якої боржник зараховується до певного списку, який є на особливому контролі та на якого в подальшому поширюється обмеження щодо перетину кордону України.

При виконанні боржником відповідних зобов'язань, у тому числі зі сплати аліментів, а також у зв'язку із закінченням виконавчого провадження виконавець виносить відповідну постанову, копія якої підлягає обов'язковому направленню до Адміністрації Державної прикордонної служби України для своєчасного зняття особи (боржника) з контролю.

Стаття 19. Права і обов’язки сторін та інших учасників виконавчого провадження

1. Сторони виконавчого провадження та прокурор як учасник виконавчого провадження мають право ознайомлюватися з матеріалами виконавчого провадження, робити з них виписки, знімати копії, заявляти відводи у випадках, передбачених цим Законом, мають право доступу до автоматизованої системи виконавчого провадження, право оскаржувати рішення, дії або бездіяльність виконавця у порядку, встановленому цим Законом, надавати додаткові матеріали, заявляти клопотання, брати участь у вчиненні виконавчих дій, надавати усні та письмові пояснення, заперечувати проти клопотань інших учасників виконавчого провадження та користуватися іншими правами, наданими законом.

Право вибору пред’явлення виконавчого документа для примусового виконання до органу державної виконавчої служби або до приватного виконавця, якщо виконання рішення відповідно до статті 5 цього Закону віднесено до компетенції і органів державної виконавчої служби, і приватних виконавців, належить стягувачу.

2. Сторони у процесі виконання рішення відповідно до процесуального законодавства мають право укласти мирову угоду, що затверджується (визнається) судом, який видав виконавчий документ.

3. Інші учасники виконавчого провадження мають право надавати додаткові матеріали, заявляти клопотання, брати участь у вчиненні виконавчих дій, надавати усні та письмові пояснення, заперечувати проти клопотань інших учасників виконавчого провадження та користуватися іншими правами, наданими законом.

4. Сторони зобов’язані невідкладно, не пізніше наступного робочого дня після настання відповідних обставин, письмово повідомити виконавцю про повне чи часткове самостійне виконання рішення боржником, а також про виникнення обставин, що обумовлюють обов’язкове зупинення вчинення виконавчих дій, про встановлення відстрочки або розстрочки виконання, зміну способу і порядку виконання рішення, зміну місця проживання чи перебування (у тому числі зміну їх реєстрації) або місцезнаходження, а боржник — фізична особа — також про зміну місця роботи.

5. У виконавчому провадженні за виконавчим документом на підставі судового рішення у справі за позовом, поданим учасником господарського товариства в інтересах останнього, укладення мирової угоди, відмова від стягнення і повернення виконавчого документа можливі лише за письмовою згодою всіх осіб, які у відповідній справі діяли в інтересах господарського товариства.

6. Особи, які беруть участь у виконавчому провадженні, зобов’язані сумлінно користуватися усіма наданими їм правами з метою забезпечення своєчасного та в повному обсязі вчинення виконавчих дій.

Стаття 20. Участь експерта, спеціаліста та суб’єкта оціночної діяльності — суб’єкта господарювання у виконавчому провадженні

1. Для з’ясування та роз’яснення питань, що виникають під час здійснення виконавчого провадження і потребують спеціальних знань, виконавець виносить постанову про залучення експерта або спеціаліста (кількох експертів або спеціалістів), а для проведення оцінки майна — суб’єктів оціночної діяльності — суб’єктів господарювання.

2. Експертом або спеціалістом може бути будь-яка дієздатна особа, яка має необхідні знання, кваліфікацію та досвід роботи у відповідній галузі.

3. Експерт або спеціаліст зобов’язаний надати письмовий висновок, а суб’єкт оціночної діяльності — суб’єкт господарювання — письмовий звіт з питань, що містяться в постанові, протягом 15 робочих днів з дня ознайомлення з постановою виконавця. Цей строк може бути продовжений до 30 робочих днів за погодженням з виконавцем.

Експерт або спеціаліст зобов’язаний надавати усні рекомендації щодо дій, які виконуються в його присутності.

4. Експерт, спеціаліст і суб’єкт оціночної діяльності — суб’єкт господарювання мають право на винагороду за надані ними послуги.

Винагорода та інші витрати, пов’язані з проведенням експертизи, наданням висновку спеціаліста або звіту суб’єкта оціночної діяльності — суб’єкта господарювання, належать до витрат виконавчого провадження.

5. Експерт несе кримінальну відповідальність за відмову без поважних причин від виконання покладених на нього обов’язків під час здійснення виконавчого провадження, надання завідомо неправдивого висновку під час здійснення виконавчого провадження, про що він має бути попереджений виконавцем. Збитки, завдані сторонам внаслідок видачі завідомо неправдивого висновку, підлягають відшкодуванню в порядку, встановленому законом. За недостовірну чи необ’єктивну оцінку майна суб’єкт оціночної діяльності — суб’єкт господарювання несе відповідальність у порядку, встановленому законом, а оцінювач — кримінальну відповідальність, про що він має бути попереджений виконавцем.

Стаття 21 Закону України «Про виконавче провадження». Участь перекладача у виконавчому провадженні

Неправильний переклад полягає у перекрученні суті пояснень чи документів при перекладі з однієї мови на іншу, рівно як і в приховуванні важливих фактів, які стали відомі перекладачу в ході перекладу документів або перекладу пояснень.

Відмова перекладача без поважних причин від виконання покладених на нього обов'язків під час здійснення виконавчого провадження тягне за собою кримінальну відповідальність за статтею 385 Кримінального кодексу України.

За завідомо неправильний переклад, зроблений перекладачем під час здійснення виконавчого провадження передбачена кримінальна відповідальність за статтею 384 Кримінального кодексу України.

Постановою Кабінету Міністрів України № 554 від 29 квітня 2004 року затверджений Порядок використання коштів виконавчого провадження, який визначає механізм використання коштів виконавчого провадження, в тому числі і на оплату праці перекладачів, залучених у встановленому порядку до проведення виконавчих дій.

Стаття 22 Закону України «Про виконавче провадження». Залучення понятих у виконавчому провадженні

Присутність понятих обов'язкова:

  • під час вчинення виконавчих дій, пов'язаних з примусовим входженням до нежитлових приміщень і сховищ, де зберігається майно боржника, на яке звернено стягнення, або майно стягувача, яке має бути повернене йому в натурі;
  • до житлових будинків і квартирдля забезпечення примусового виселення з них та вселення в них;
  • до будинків, квартир та інших приміщень, в яких перебуває дитина, яка має бути передана іншим особам відповідно до рішення суду;
  • під час проведення огляду, арешту, вилучення і передачі майна.

Bраховуючи те, що виконання судових рішень може здійснюватись примусово, а це, як правило, обумовлює різні суб'єктивні погляди та оцінки з боку сторін, стосовно яких виконується рішення, законодавець передбачив можливість залучення понятих до процесу виконання відповідних рішень.

Понятий — це фізична особа, яка особисто не заінтересована у результатах дій, що здійснюються під час виконання рішень, і присутня на запрошення виконавця при провадженні дій, визначених Законом України «Про виконавче провадження» і спрямованих на виконання судового рішення, та засвідчує своїм підписом відповідність записів у процесуальних докумеитах виконаним діям.

Понятими можуть бути лише дієздатні громадяни, які не пов'язані між собою або з учасниками виконавчого провадження родинними зв'язками, підлеглістю чи підконтрольністю.

Необхідну кількість понятих визначає безпосередньо виконавець, але їх не може бути менше двох, про що вказано в законі.

Перед початком виконавчих дій виконавець зобов'язаний роз'яснити понятим їх права та обов'язки, що зазначається в акті, який складається під час документування виконавчих дій, а також роз'яснити понятим, для участі в провадженні яких виконавчих дій їх запрошено, якими обставинами це викликано і на підставі якого ви-конавчого документа здійснюватимуться вказані дії.

Поняті зобов'язані бути присутні при провадженні всіх виконавчих дій, які засвідчуватимуть, але не мають права брати участі у них.

Bони лише підтверджують своїми підписами в акті виконавця відповідність документального запису тим діям, що здійснювали в їх присутності працівники виконавчої служби, і результати цих дій.

Поняті мають право робити зауваження з приводу виконавчих дій, які мають обов'язково заноситися до акта.

У випадку оскарження дій державного виконавця поняті можуть бути викликані як свідки.

Kоли понятого викликано до суду для свідчення щодо обставин виконавчого провадження, він як свідок попереджається про кримінальну відповідальність за відмову від дачі або дачу завідомо неправдивих показань.

Стаття 23 Закону України «Про виконавче провадження». Відводи у виконавчому провадженні

Дана стаття деталізовано визначає порядок відводу виконавця, експерта, спеціаліста, оцінювача, перекладача.

Є необхідність лише в деталізації поняття “близькі родичі”.

Так, поняття близьких родичів закріплене в:

  • в статті 20 Цивільного процесуального кодексу України, відповідно до якої членами сім'ї або близькими родичами є: чоловік, дружина, батько, мати, вітчим, мачуха, син, дочка, пасинок, падчерка, брат, сестра, дід, баба, внук, внучка, усиновлювач чи усиновлений, опікун чи піклувальник. Відповідно, близькими родичами є особи, які не членами сім'ї.
  • в пункті 1 частини 1 статті 3 Кримінального процесуального кодексу України, відповідно до якої близькими родичами та членами сім'ї є: чоловік, дружина, батько, мати, вітчим, мачуха, син, дочка, пасинок, падчерка, рідний брат, рідна сестра, дід, баба, прадід, прабаба, внук, внучка, правнук, правнучка, усиновлювач чи усиновлений, опікун чи піклувальник, особа яка перебуває під опікою або піклуванням, а також особи, які спільно проживають, пов'язані спільним побутом і мають взаємні права та обов'язки, у тому числі особи, які спільно проживають, але не перебувають у шлюбі. Відповідно, близькими родичами є особи, які не є членами сім'ї.

Посадові особи, які мають право на розгляд питання про відвід державного виконавця, експерта, спеціаліста, оцінювача чи перекладача, зобов'язані розглянути заяву про відвід або самовідвід у строк до п'яти робочих днів з моменту отримання її відповідним органом ДВС.

Питання про відвід приватному виконавцю, вирішується самим приватним виконавцем у строк до п’яти робочих днів після надходження заяви про відвід.

У разі направлення заяви про відвід посадовій особі органу ДВС, яка не має права на розгляд цього питання, заявнику надається письмове роз'яснення щодо порядку розгляду питання про відвід у строк до п'яти робочих днів з моменту отримання заяви відповідним органом ДВС.

Стаття 24 Закону України «Про виконавче провадження». Місце виконання рішення

Виконавчі дії провадяться державним виконавцем за місцем проживання, перебування, роботи боржника або за місцезнаходженням його майна.

Право вибору місця відкриття виконавчого провадження між кількома органами державної виконавчої служби, що можуть вчиняти виконавчі дії щодо виконання рішення на території, на яку поширюються їхні функції, належить стягувачу.

Відповідно до положень статті 93 Цивільного кодексу України місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи та здійснення управління і обліку.

Таким чином, у разі якщо боржник є юридичною особою, то виконання провадиться за її місцезнаходженням або за місцезнаходженням її майна.

Виконання рішення, яке зобов’язує боржника вчинити певні дії, здійснюється виконавцем за місцем вчинення таких дій.

Виконавець має право вчиняти виконавчі дії щодо звернення стягнення на доходи боржника, виявлення та звернення стягнення на кошти, що перебувають на рахунках боржника у банках чи інших фінансових установах, на рахунки в цінних паперах у депозитарних установах на території, на яку поширюється юрисдикція України.

У разі необхідності проведення перевірки інформації про наявність боржника чи його майна або про місце роботи на території, на яку не поширюється компетенція державного виконавця, державний виконавець доручає проведення перевірки або здійснення опису та арешту майна відповідному органу державної виконавчої служби.

Для проведення перевірки інформації про наявність боржника чи його майна або про місце роботи в іншому виконавчому окрузі приватний виконавець має право вчиняти такі дії самостійно або залучати іншого приватного виконавця на підставі договору про уповноваження на вчинення окремих виконавчих дій, типова форма якого затверджується Міністерством юстиції України.

Стаття 25. Особливості підвідомчості виконавчих проваджень органам державної виконавчої служби та утворення виконавчих груп

1. За наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення (у разі якщо виконавчі провадження про стягнення коштів з одного боржника відкрито у кількох органах державної виконавчої служби, якщо боржник та його майно перебувають на території адміністративно-територіальних одиниць, віднесених до підвідомчості різних органів державної виконавчої служби, тощо), або у разі виконання зведеного виконавчого провадження в органах державної виконавчої служби можуть утворюватися виконавчі групи в порядку, визначеному Міністерством юстиції України.

2. У разі хвороби державного виконавця, його перебування у відрядженні чи відпустці, звільнення чи відсторонення від посади державного виконавця, включення державного виконавця до складу виконавчої групи при іншому органі державної виконавчої служби, відводу (самовідводу) державного виконавця, наявності інших обставин, що ускладнюють виконання рішення, виконавче провадження може бути передане від одного державного виконавця до іншого.

3. У разі відводу (самовідводу) всіх державних виконавців органу державної виконавчої служби, утворення виконавчої групи, якщо виконавчі провадження щодо одного й того самого боржника відкриті в різних органах державної виконавчої служби, наявності інших обставин, що ускладнюють виконання рішення, виконавче провадження може бути передане від одного органу державної виконавчої служби до іншого.

4. Передача виконавчих проваджень від одного державного виконавця до іншого, від одного органу державної виконавчої служби до іншого або до виконавчої групи здійснюється в порядку, визначеному Міністерством юстиції України.

Стаття 26. Початок примусового виконання рішення

1. Виконавець розпочинає примусове виконання рішення на підставі виконавчого документа, зазначеного у статті 3 цього Закону:

1) за заявою стягувача про примусове виконання рішення;

2) за заявою прокурора у разі представництва інтересів громадянина або держави в суді;

3) якщо виконавчий документ надійшов від суду у випадках, передбачених законом;

4) якщо виконавчий документ надійшов від суду на підставі ухвали про надання дозволу на примусове виконання рішення іноземного суду (суду іноземної держави, інших компетентних органів іноземної держави, до повноважень яких належить розгляд цивільних чи господарських справ, іноземних чи міжнародних арбітражів) у порядку, встановленому законом;

5) у разі якщо виконавчий документ надійшов від Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів.

2. До заяви про примусове виконання рішення стягувач додає квитанцію про сплату авансового внеску в розмірі 2 відсотків суми, що підлягає стягненню, але не більше 10 мінімальних розмірів заробітної плати, а за рішенням немайнового характеру та рішень про забезпечення позову — у розмірі одного мінімального розміру заробітної плати з боржника — фізичної особи та в розмірі двох мінімальних розмірів заробітної плати з боржника — юридичної особи.

Від сплати авансового внеску звільняються стягувачі за рішеннями про:

  • стягнення заробітної плати, поновлення на роботі та за іншими вимогами, що випливають із трудових правовідносин;
  • обчислення, призначення, перерахунок, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг;
  • відшкодування шкоди, заподіяної каліцтвом або іншим ушкодженням здоров’я, а також смертю фізичної особи;
  • стягнення аліментів, заборгованості зі сплати аліментів, додаткових витрат на дитину, неустойки (пені) за прострочення сплати аліментів, суми індексації аліментів, встановлення побачення з дитиною або усунення перешкод у побаченні з дитиною;
  • відшкодування майнової та/або моральної шкоди, завданої внаслідок вчинення кримінального правопорушення.

Стаття 27 Закону України «Про виконавче провадження». Виконавчий збір

Виконавчий збір — це збір, що справляється на всій території України за примусове виконання рішення органами державної виконавчої служби. Він стягується з боржника до Державного бюджету України у розмірі 10 % суми, що фактично стягнута, повернута, або вартості майна боржника, переданого стягувачу за виконавчим документом.

Якщо рішення про стягнення коштів було виконано боржником частково до винесення постанови про відкриття виконавчого провадження, сума виконавчого збору зазначається в розмірі 10 % з суми, яка не була сплачена боржником до відкриття виконавчого провадження.

За примусове виконання рішення немайнового характеру виконавчий збір стягується в розмірі двох мінімальних розмірів заробітної плати з боржника — фізичної особи і в розмірі чотирьох мінімальних розмірів заробітної плати з боржника — юридичної особи.

У постанові про відкриття виконавчого провадження за рішенням, примусове виконання якого передбачає справляння виконавчого збору, державний виконавець зазначає про стягнення з боржника виконавчого збору в розмірі, встановленому статтею 27 Закону України «Про виконавче провадження».

Виконавчий збір перераховується до Державного бюджету України протягом трьох робочих днів з дня надходження на відповідний рахунок органу державної виконавчої служби.

У разі пред’явлення до виконання виконавчого документа, за яким надана розстрочка виконання, виконавче провадження відкривається в частинні, за якою сплинув строк сплати. Виконавчий збір та основна винагорода приватного виконавця також стягуються із сум (суми), за якими (якою) сплинув строк сплати на момент відкриття виконавчого провадження.

За зведеним виконавчим провадженням арешт на майно боржника накладається у межах загальної суми стягнення, виконавчого збору і витрат, пов’язаних з організацією та проведенням виконавчих дій. Виконавчий збір за зведеним виконавчим провадженням стягується окремо за кожним виконавчим провадженням, об’єднаним у зведене.

При наступних пред'явленнях до виконання виконавчого документа державному виконавцеві виконавчий збір стягується в частині, що не була стягнута під час попереднього виконання. Про розмір стягнутого з боржника виконавчого збору державний виконавець зазначає у виконавчому документі.

Стаття 28 Закону України «Про виконавче провадження». Надсилання документів виконавчого провадження

Копії постанов виконавця та інші документи виконавчого провадження, які виконавець зобов'язаний довести до відома сторін та інших учасників виконавчого провадження, надсилаються адресатам із супровідними листами за адресами, зазначеними у виконавчому документі, або іншими адресами, про які стало відомо виконавцю, або зазначеними у письмовій заяві сторони виконавчого провадження.

Документи виконавчого провадження доводяться до відома або надсилаються адресатам не пізніше наступного робочого дня з дня їх винесення.

За загальним правилом копії постанов виконавця та інші документи виконавчого провадження, які виконавець зобов'язаний довести до відома сторін та інших учасників виконавчого провадження, надсилаються адресатам простою кореспонденцією, або доставляються кур’єром.

Виключення із загального правила складають наступні випадки, а саме:

  • постанови про відкриття виконавчого провадження або відмову у відкритті виконавчого провадження, про повернення виконавчого документа стягувачу підлягають обов'язковому надсиланню сторонам та іншим учасників виконавчого провадження рекомендованим листом з повідомленням про вручення;
  • документи виконавчого провадження надсилаються його учасникам рекомендованими листами, якщо стягувачем здійснено авансування витрат на організацію то проведення виконавчих дій у порядку, передбаченому цим Законом;
  • за письмовою заявою учасників виконавчого провадження документи виконавчого провадження надсилаються адресатам каналами факсимільного зв'язку або електронною поштою;
  • у разі якщо у виконавчому документі зазначено адреси електронної пошти стягувача та/або боржника, документи виконавчого провадження надсилаються стягувачу та/або боржнику також електронною поштою;
  • документи виконавчого провадження державним органам, органам місцевого самоврядування, банкам, іншим фінансовим установам, підприємствам, установам, організаціям, посадовим чи службовим особам можуть надсилатися у формі електронних документів;
  • виконавець або уповноважена ним особа може особисто вручити документи виконавчого провадження сторонам або іншим учасникам виконавчого провадження під розписку;
  • вручення документів виконавчого провадження особисто виконавцем або уповноваженою ним особою під розписку представникам адміністрації підприємства, установи чи організації, фізичній особі, фізичної особи — підприємцю, у якої працює боржник. У разі звернення стягнення на заробітну плату, пенсію, стипендію чи інші доходи боржника.